neea.se

måndag, oktober 16, 2006

Välkommen Sofia Pernu!

I dag välkomnar vi den första av våra nya designers som kommer att sälja sina alster under kategorien "One Of A Kind". I denna kategorie är alla alster unika, de finns alltså bara i ett exemplar.

Nedan kommer en presentation av Sofia!
Jag heter Sofia Pernu och är uppvuxen i Norrköping, men är numera student i Eskilstuna där jag pluggar informationsdesign. Jag bor i Västerås tillsammans med min sambo Tobias som jag här bland alla mina pärlor också fått att bli intresserad av smyckekonst. (Hans silversmide kanske dyker upp här i framtiden, vem vet?) Jag började tillverka smycken för över 5 år sedan, då med billiga plastpärlor och gummitråd. Passionen för accessoarer finns fortfarande kvar, men uttrycket och teknikerna har förändrats mycket under tiden. Nu utmanar jag gärna mig själv genom att prova nya former och material som jag sett eller använt i andra sammanhang. Textila material och återvunnet ligger mig extra kärt om hjärtat, men de flesta av mina smycken består i dagsläget av glaspärlor och metalltråd.

Hoppas att ni, liksom jag, kommer att tycka om Sofias underbara smycken!
Sofia har även designat det Rosa örhänget som vi säljer till förmån för Rosa Bandet.
//Ag

Antal besök i dag: