neea.se

onsdag, november 29, 2006

Megan tipsar!

Sedan designåret 2005 har Sverige öppnat sig för oetablerade designers av alla former. Jag har letat efter designaffärer och osignade klädmärken och jag har hittat, and here they come.

Designers jag tycker ni borde veta om!
Det är inte så jättevanligt att killar får intresset att sy, men jag har faktiskt hittat ett ba
llt klädmärke vid namn Freddie G. Ett märke som jag själv skulle se som street. Hippa detaljer finns alltid med på plaggen och grundaren för märket Fredrik Gustavsson bär ofta sina egna plagg. Kan det bli tuffare? Inom snar framtid kommer också Freddie G ackompanjeras utav en kvinnlig gestalt *än så länge lite hemligt om vem det är*. Det betyder att Freddie G kommer att ha fler set för tjejer än tidigare.

För dig som ska på fest vill jag passa på att tipsa om lovely Linn design som alltid överraskar mig med sina underbara kreationer. Hon har medverkat under WE danced to the wrong song 2 gånger. Inom snar framtid kommer hennes sida att uppdateras och då kan ni se mer utav det underbara hon gör. Hennes klänningar är ofta fantasifulla med roliga detaljer och färger. Vad kan man göra med en gardintoffs med snöre? Jo, man kan sätta den under bysten på en klänning och få det se riktigt coolt ut. Just sådana roliga saker gör Linn Åhlen som är grundaren utav märket.

Från Kongo med färger av Addy Nzezas.
Här har vi märket som är en personlig favorit. Addy Nzezas har verkligen sinnet för mode och snappar in det på alla sätt och vis. Att leka med former och mönster är något som denna designer kan greppa taget om och lyckas med. Hon medverkade en gång under
We danced to the wrong song inför publik med sina fräcka clothes.

Denna blogg tycker jag ni inte får missa dessa glamoursighter :D som jag, BARA JAG TIPSAR ER OM!

La Ninja är en grym designaffär i Stockholm När man kommer in i affären blir man väldigt wow! Affären har sjyst koncept och ägarna är trevliga. Alltid ett plus ;)!

Dana fusion kläder och konst. Som namnet lyder är det en fusion mellan dotter och mor som har bildat märket. I love!

Fotograf Jenni Porkka är en av dom unga fotograferna som har något riktigt spaceat att komma med. Har själv samarbetat med henne och vet att hon levererar kvalitet. Många av hennes portfoliobilder hon har med på sidan är mina modeller från min kommande förmedlingsportal. Hon har även fotograferat min kära vän Gunilla Ponténs höstkollektion.

Soft klubb den där Soft bar där jag arrangerar festar titt som tätt för modeller. Om du råkar vara i Stockholm eller bor här tycker jag att du ska gå in på www.softbar.se och se vad för roliga fester som är på G. Jag har alltid något kul nytt tema för mig just för ditt nöjes skull!

Ny klubb in Stockholms town som heter
TEATRON. Klubben spelar olika typer av elektronika och man får en känsla av att man är utomlands. Det är rätt folk (fett modeintresserade).

Peace my friends!
Megan

Antal besök i dag: