neea.se

fredag, juni 02, 2006

Att mixa och matcha

Sitter här bredvid sambon som kikar på fotboll (genrep inför VM). Henke Larsson dyker upp i bilden och sambons vän fäller en kommentar om de inte skulle ta o raka av sig håret ändå, att "det verkar ju vara inne nu". Jag funderar på hur mycket man påverkas av sina idoler och andra "välkända kändisar". Jag gillar t ex Victoria Beckhams Rock & Republic-jeans, men jag vet inte om jag gör det för att de är hennes, eller om det bara är på grund av att det är hennes som man känner till dem.. ?! Så kan det väl lika gärna vara, att ett märke blir känt bara för att en kändis råkat bära ett plagg av det märket och kändisen precis råkade bli fotad och bilden sen blev publicerad! Eller?
Många företag lockar med att kändisar bär deras prylar, det gör vi oxå, och det funkar ju faktikst. Jag ser absolut inget fel i att bli inspirerad av våra idoler, bara man lika gärna skulle kunna kolla lite extra på en främling på stan som man tycker har cool stil.. Kanske att man genom att inspireras av olika människor kan skapa sina egna val som blir en mix av dessa.


Några av mina favvisar..
//al.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

En fördel att vara kändis är att man verkar kunna mixa och matcha hur som helst och så tycker alla att det är jättefint. Vissa plagg är ju inte alls snygga trots att de säkerligen ligger i 10,000-kronorsklassen. Lagom är bäst! =)

3:07 em  
Blogger neea.se said...

Amanda: Håller med dig, lagom är trots allt bäst...... även om det kan vara skönt med lite tokiga utsvävningar ibland :-)
//Ag

10:13 em  
Anonymous Anonym said...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

3:39 em  
Anonymous Anonym said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Antal besök i dag: